Havde en lille uges ferie og besluttede at tage på roadtrip med missionen om at finde blå himmel og mindst 28 grader. Var afsted i præcis 5 døgn og kørte 3600 km og bookede hoteller undervejs. På vej sydpå første dag viste det sig, at mine forældre var på vej hjemover fra deres kør-selv-ferie, så navigationen blev sat mod Stuttgart, hvor vi så mødtes til en gang mad. Jeg fortsatte til München og bookede undervejs et stay på Park Inn by Radisson Munich East.

Inden sengetid kiggede jeg endnu engang på Radisson Blu Resort Terme de Galzignano - Hotel Majestic, der ligger ikke så langt fra Venedig - og besluttede at booke 3 nætter der (15% rabat ved 3 nætter). Har kigget på det længe, og har undret mig over, at prisen på et Radisson Resort kan starte på 62€ - der måtte stikke noget under…..Bookede et superior room med morgenmad til 107€ pr nat.
Ankom næste dag tidligt eftermiddag til et solbeskinnet og varmt sted med blå himmel - mission completed. Kom ind i receptionen og fik uden nævneværdig snak mit værelse, som lå på 5. sal. Fyren kunne ikke meget engelsk, så han fortalte ikke noget særligt. Da jeg ankommer til værelset, kan jeg se, det er noget andet og meget større end jeg har booket, så jeg har fået en dobbelt upgrade. Og med det følger en fantastisk udsigt fra en stor balkon - og fra kl 15 stod solen lige ind på - dejligt!

Selve stedet består af 4 hoteller: Majestic, som jeg boede på og Sporting, som ligger ved siden af - og så endnu et, som bruges til selskaber, der skal sove og så et 4. som er lukket. Majestic og Sporting har nogle store pools, som består af varmt vand fra termiske kilder. Majestic er renoveret for 6 år siden og hele poolområdet er lavet om der også - og der er vel omkring 1500m2 alene der fordelt på nogle pools - hvoraf den ene både er indendørs og udendørs og indeholder vand, der er omkring 37 grader. Herudover er der en 9 hullers golfbane, driving range, tennisbaner, volley og badminton, forskellige former for træning, samt noget spa-halløj hvor man kan blive pakket ind i alt muligt (ikke afprøvet) - og nogle få butikker, hvor man kan få nyt hår eller en ny taske el noget (heller ikke afprøvet).
Det undrede mig meget, at der ikke var ret mange ved poolen, og fik forklaret, at det var forår og efterår, der var deres højsæson, hvor folk hellere vil være ved havet om sommeren, når det er rigtigt varmt.

Den første aften ville jeg spise på hotellet. ....kommer ned i restauranten og bestiller et bord til 1 - er casual klædt men i lange shorts ......bliver bedt om at tage lange bukser på inden jeg kan få et bord.....fair nok, jeg kan jo godt li, der er lidt stil over tingene.... Kommer ned igen med lange bukser på og får mit bord og er lidt forhippet på at vise dem, at jeg ikke er en bums.... Opdager så at andre får lov at komme ind i shorts..... Hvis jeg har grimme ben (hvilket jeg ikke synes er så galt endda) eller bare grimme shorts, ku de jo bare ha sagt det.... Jeg kvitterede ved at være totalt bøvlet kunde lige den aften. Maden var ikke noget at skrive hjem om, så de 2 næste aftner fik jeg anvist rigtigt gode restauranter inden for 10 km radius af hotellet. Begge steder var maden fuldstændig fantastisk - og selvom de ikke kunne meget engelsk, fandt vi ud af tingene. Og begge steder opdagede jeg, at der var en gæst, der var kørende i en ferrari, så når det er lokale og den slags mennesker, der kommer, kan det ikke være helt galt. Kom af med ca 40 € for 4 retter mad og et glas vin (skulle jo køre tilbage til hotellet) begge steder.

Resortet er ikke et 5-stjernet sted - noget af det bærer lidt præg af at have levet en omtumlet tilværelse med skiftende ejere, og Majestic er vist noget over Sporting-hotellet i niveau.
Ikke mange resorts i Europa til den pris og standard. Man skal nok have bil hvis man skal rundt og se lidt - og Venedig lufthavn ligger vist ikke så langt væk.
Jeg brugte tiden på lidt golf, noget svømme/løbe og noget sove/arbejde - og en enkelt køretur rundt i bjergene omkring i området.

Kørte nordpå tidligt sidste nat for at undgå for meget trafik - og da jeg nærmede mig Leipzig, bookede jeg et værelse på Radisson Blu Hotel Halle-Merseburg og ankom der over middag. Det viste sig at være et hotel inde midt i en gammel by med både slot og park - en stor overraskelse at det skulle være så flot. Fik sovet noget og kørte så igen i løbet af næste nat for at undgå trafik hjemover.

En del af værelset med en dejlig stor seng :) Der var også sofa, lænestole, walk-in-closet, kæmpe badeværelse med badekar og en dejlig stor balkon

Lidt fra golfbanens drivingrange

Fantastisk udsigt fra balkonen

Hotellets reception

Fra et nærliggende bjerg

Og man får jo set lidt fra denne position, når man kører selv (mercedes a200)