grainit - farm storage management - er et cloudbaseret lagerstyringssystem til brug i landbruget og er et produkt, jeg har skabt her i løbet af 2016. Produktet lanceres 1. juli 2016 via en abonnementsordning.

Systemet ligger i skyen og via web og app til smartphones giver det landmænd muligheden for nemt at registrere deres til- og afgange fra deres lagre - eksempelvist i høsten, hvor kornet køres ind.
Hvert læs registreres nemt i appen, incl oprindelse og hvor det placeres - og på den måde kan man holde styr på sit korn. Det samme gælder når kornet bruges eller sælges - så registrerer man det som en afgang enten i appen eller på webportalen.

Systemet er også koblet op med eksterne systemer, eksempelvist foder-leverandører, hvor foderleverancer automatisk kan overføres til lager. Der er også opkobling til farm management systemer, så foderforbruget kan registreres - og data fra systemet kan overføres til farm management systemer til brug for eksempelvist en produktionsrapport.

Det er selskabet Farmtech Software, der laver og udbyder produktet.

Se mere på http://www.grainit.net

 
01.05.16

San Francisco

San Francisco set fra et fly. Golden Gate Bridge ses til venstre

Har været en tur i San Francisco og Los Angeles. Oprindeligt var det en billig billet med med SAS, jeg havde booket til Los Angeles, men fik så lavet nogle aftaler i San Francisco, så måtte en tur deromkring også.
Det blev så til nogle dage med meget tid i et fly, da turen så ud som følger:
Billund - Stockholm - Los Angeles med SAS
Los Angeles - San Francisco med United
San Francisco - Los Angeles med United
Los Angeles - Stockholm - København - Billund med SAS
I alt var der 4 døgn i USA, så relativt mange flyvninger inden for kort tid....

Her lidt billeder fra San Francisco - en fantastisk by!

San Francisco skyline

Udsigt ud over en del af Chinatown fra Hilton San Francisco Financial District

Golden Gate Bridge

Udsigt over en del af San Francisco Financial District fra hotellets executive lounge, som jeg havde adgang til grundet min Diamond Status hos Hilton

 

Har haft et par nætter på Radisson Blu Hotel i Milano. Havde booket et billigt tilbud, men grundet Concierge status hos Club Carlson, blev jeg upgradet til en 2 værelses suite på ca 55 m2 med et kæmpe badeværelse med stort badekar og brusegang.
Hotellet ligger ca 6 km fra centrum i ikke det pæneste område - men finder man den rigtige sporvogn, tager det ca 25 min til downtown. Tager man den "forkerte", tager det 50 min..... alternativt en pæn gåtur, som jeg tog den ene af vejene.
Staff er flinke og imødekommende. Rigtigt pænt indenfor. Ok mad i restaurant, men til den dyre side.
Lyttede mig til, at parkering koster 20€ pr nat. Der er pool mv, som jeg dog ikke nåede.
Strygejern skal man spørge efter og får så lov at låne det en time....!
Der er aftæpning inden sengetid (ved ikke om det er sådan på alle værelser) og lidt chokolade at sove på.....
Fandt også ud af, der bliver gjort lidt mere ud af morgenmaden i weekenden end på en hverdag.
Rigtigt godt hotel faktisk - men lidt forkert beliggenhed.

Stue med sofa - og ældre TV i både stue og soverom. 3-4 engelske kanaler

 
Indflyvning til Stockholm Arlanda

Havde en aftale i Stockholm og ikke så meget tid, så heldigvis var der direkte fly med SAS fra Billund til Stockholm Arlanda.
Flyet er et lille Saab 2000 - en propelmaskine med ikke ret meget plads inden i. 1 række sæder i venstre side og 2 rækker i den anden. Der er plads til omkring 50 passagerer, der passes af én stewardesse. Selvom flyet er en propelmaskine, er den ret hurtig - og flyver ca 150 km/t mere end ATR-maskinerne, som SAS ellers benytter.
Flyet flyves af Braathens for SAS. Fin tur på en kold morgen - og ok maskine at flyve i, omend det er en af de koldeste flyveture, jeg har prøvet. Fløj tilbage samme aften og her var det også koldt.

Fra Arlanda var det med Arlanda Express ind til Stockholm. Toget er relativt dyrt for en tur på 20 minutter og det betaler sig at købe billetten på forhånd via deres app. Der er hurtigt - og gratis - internet i toget. Og som en sjov lille ting, kan man på et display følge togets hastighed, der på noget af turen er over 200 km/t.

I Stockholm var der omkring frysepunktet, og selvom der var høj sol, var det pænt koldt - som måske også kan ses på billederne.

På vej ind til Gamla Stan

Ivan Baadsgaard - lidt af hvert fra mit liv